لوگو نیماد
جستجو
ورود / عضویت
خانه / دوره های آموزشی / آموزش دیجیتال مارکتینگ / راه اندازی سیستم تلفنی ویپ

راه اندازی سیستم تلفنی ویپ

سیستم تلفنی ویپ، با امکانات و قابلیت‌های فراوانی که دارد و با توجه به اینکه به طور چشمگیری به مدیریت هزینه‌های تلفنی کمک می‌کند، با شتاب بسیاری رو به گسترش است. در نتیجه تقاضا برای راه‌اندازی، خدمات و پشتیبانی این سیستم به شدت رو به افزایش بوده و بازار کار رو به رشد و سودمندی دارد.

کارگاه آموزشی راه اندازی سیستم تلفنی ویپ نیماد
نحوه برگزاری
حضوری
مدت زمان
9 ساعت
سطح آموزش
نحوه پرداخت
امکان ویژه
ضمانت
بازگشت وجه

چه چیزهایی در این آموزش یاد می‌گیریم؟

دوره راه اندازی سیستم تلفنی VIOP

تاریخچه:

از دهه 1960 که شبکه های رایانه ای راه اندازی شدند ، روز به روز بر امکاناتی که می شود بر این بستر استفاده کرد، افزوده شده است. ارسال و دریافت نامه های الکترونیک ، به اشتراک گذاری فایل ها و تصاویر ، وب سایت ها ، فروشگاههای اینترنتی و …

یکی از امکانات بی نظیری که بر بستر شبکه های کامپیوتری به وجود آمد انتقال صوت و تصویر بود. این قابلیت به شما امکان برقراری تماس های صوتی و تصویری با هزینه های بسیار پایین را فراهم کرده است . کارشناسان این حوزه بدون اتلاف وقت نسبت به ساخت دستگاه ها و نرم افزار های مناسب برای این امر اقدام کردند. شرکت های مشهوری چون سیسکو ، آوایا ، پاناسونیک که برند های قدرتمندی در زمینه ارتباطات تلفنی هستند ، بازار تجاری این نوع از سیستم های تلفنی را در دست گرفته اند و با هزینه های گزاف نسبت به راه اندازی یک مرکز تلفن اقدام می کنند. در این بین در سال 1999 آقای مارک اسپنسر نرم افزاری را برای استفاده در شرکت خود طراحی کرد که استریسک نام گزاری شد. سیستم تلفنی استریسک از سوی طراح آن به صورت اپن سورس در دسترس عموم قرار گرفت و در حال حاضر بازار سیستم های تلفنی غیر تجاری را با قدرت به خود اختصاص داده است .

ویپ چیست؟

سیستم تلفنی ویپ ، یک سیستم مدیریت تماس های صوتی و تصویری بر پایه پروتکل های شبکه می باشد. در این نوع از سیستم های تلفنی شما برای برقراری ارتباط با مرکز تلفن نیاز به یک شبکه رایانه ای دارید . از آنجا که ارتباطات بر بستر شبکه انجام می گیرد شما محدود به مکان و زمان برای استفاده از سیستم نیستید و می توانید تمامی تماس های خود را حتی از منزل یا در سفر پاسخگو باشید. لازم به ذکر است به دلیل امکانات بسیار این نوع از سیستم های تلفنی ، تمامی شرکت ها و دولت ها یا در حال حاضر به این نوع از سیستم ها مهاجذت کرده اند و یا در حال انجام تغییرات می باشند. از امکانات سیستم تلفنی ویپ می توان به ضبط و ذخیره کلیه مکالمات ، صف های تماس ، گروه های تماس مختلف ، نظارت و سوپروایزوری ، نظرسنجی تلفنی ، پرداخت های تلفنی و … اشاره کرد.

چه نوع سیستم تلفنی در این دوره تدریس می شود؟

سیستم تلفنی استریسک به صورت خط فرمان پیکربندی می شود. لذا کار با آن و مدیریت آن سخت و دشوار است . شرکت نرم افزاری FreePbx طراح یک نرم افزار است که به شما امکان مدیریت سیستم تلفنی استریسک را از طریق رابط گرافیکی تحت وب می دهد. اما امکاناتی که در این سیستم تلفنی با رابط گرافیکی فعال می شوند محدود و برای امکانات بیشتر باید نسبت به خرید ماژول اقدام کرد . مثلا امکان دسترسی به تماس های ضبط شده در سیتسم تلفنی ! شرکت دیگری نرم افزار تحت وبی با نام Issabel روانه بازار کرد که از همان FreePbx استفاده می کند اما امکانات بیشتری نسبت به FreePbx دارد.

ما در این دوره نصب ، راه اندازی و پیکربندی سیستم تلفنی Issabel را به شما آموزش می دهیم .

یادگیری این دوره چه مزایایی دارد؟

با توجه به تغییرات در زیرساخت های کشور که از سال 1394 شروع شده است به شرکت های دارای مجوز FCP اجازه واگذاری خط تلفن ثابت بر بستر اینترنت داده شده است . به نوع خطوط تلفن ثابت SipTrunk می گویند.شیوه کار با این خطوط بسیار آسان است و تقریبا در هر جای ایران که اینترنت برسد قابل واگذاری است . شرکت هایی چون شاتل ، آسیاتک ، پیشگامان ، فن آپ و … ( عموما ارائه دهنده اینترنت ) این نوع از خطوط را واگذار می کنند . از طرفی شرکت مخابرات ایران طی سالهای گذشته سیاست عدم واگذاری خط تلفن بر بستر قدیمی زوج سیم را دنبال می کند و به مشترکین خود خطوط سیپ ترانک را پیشنهاد می دهد. این نوع از خطوط فقط بر روی سیتم های تلفنی با قابلیت voip پشتیبانی می شوند. لذا بازار رو به رشدی است که فراگیری آن آینده شغلی و درآمدی شما را تضمین می کند. لازم به ذکر است طبق تعرفه سازمان نظام صنفی رایانه کشور برای سال 1402 ، مبلغ  راه اندازی سیستم تماس نرم افزاری برای حداکثر 6 تلفن داخلی سیزده میلیون و پانصد هزار ( 13،500،000 )  تومان می باشد.

حجم بازار جهانی سیستم های تلفنی تحت شبکه چقدر است؟

طبق بررسی وب سایت گلوبال مارکت اینسایت ، بازار کنونی voip حدود 40 میلیارد دلار می باشد که طبق پیشبینی ها به رقمی حدود 100 میلیارد دلار در سال 2032 خواهد رسید.

سرفصل های آموزش :

  • تاریخچه
  • پروتکل های SIP و IAX و PJSIP
  • استریسک چیست؟
  • تجهیزات قابل استفاده در پروژه های ویپ
  • سخت افزار مورد نیاز برای راه اندازی سرور سیستم تلفنی
  • نصب ایزابل
  • آموزش استفاده از PortForward در میکروتیک برای دسترسی به ویپ
  • آموزش دستورات مورد نیاز در محیط لینوکس
  • آپدیت سیستم تلفنی
  • تعریف داخلی sip ،  IAX و PJSIP
  • تعریف خط تلفن شهری ( سیپ ترانک )
  • تعریف IVR ( تلفن گویا )
  • سیاستگذاری در تماس های ورودی و خروجی
  • تعریف گروه تماس
  • تعریف شرایط زمانی برای سیستم تلفنی
  • تعریف اعلامیه های صوتی

 

پیش نیاز های دوره

از آنجا که این سیستم تلفنی بر بستر شبکه کار می کند ، دانستن مفاهیم پایه شبکه نظیر Ip Address ، Subnet و Gateway می تواند به فراگیری بهتر شما کمک نماید.

این دوره مناسب چه کسی است؟

  • فعالان حوزه It و کامپیوتر
  • افرادی که در راه اندازی سیستم های تلفنی سانترال سنتی فعالیت می کنند.
  • فارغ التحصیلان دانشگاهی که قصد انتخاب رشته فعالیت خود را دارند
  • مدیران شبکه ادارت ، سازمان ها و شرکت ها
  • علاقه مندان به فراگیری مهارت های خاص

مدرس دوره

مهندس سینا طیفوری
سینا طیفوری

متخصص سیستم‌های ارتباطی

بیش از 15 سال سابقه در حوزه طراحی و استقرار سیستم‌های ارتباطی، متخصص امنیت شبکه‌های رایانه‌ای، موسس شرکت‌های ارتباط گستر نخل جنوب، توسعه ارتباط زمان، فنی و مهندسی آسیاپرداز، مدرس دانشگاه، دارای رتبه مشاوره از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در شاخه سخت افزار و زیر ساخت شبکه

چرا دوره نیماد

  • اساتید مجرب و متخصص: ما با بهره گیری از بهترین اساتید و مدرسان حوزه کسب و کار، به شما کمک می کنیم تا دانش و مهارت های لازم را از منبعی معتبر و مطمئن کسب کنید.
  • دوره های آموزشی متنوع: ما دوره های آموزشی متنوعی را در زمینه های مختلف کسب و کار برگزار می کنیم. بنابراین، شما می توانید دوره ای را انتخاب کنید که متناسب با نیازها و اهداف شما باشد.
  • آموزش های کاربردی: دوره های آموزشی ما به گونه ای طراحی شده اند که مهارت های کاربردی و مورد نیاز شما را در حوزه کسب و کار آموزش دهند. بنابراین، پس از اتمام دوره، می توانید بلافاصله از دانش و مهارت های خود در کسب و کار خود استفاده کنید.
  • پشتیبانی و مشاوره: ما پس از اتمام دوره، نیز از شما پشتیبانی می کنیم و در صورت نیاز، به شما مشاوره می دهیم تا بتوانید از دانش و مهارت های خود به بهترین نحو استفاده کنید.

اگر به دنبال پیشرفت در کسب و کار خود هستید، نیماد انتخاب درستی برای شماست. ما به شما کمک می کنیم تا مهارت های لازم برای موفقیت در کسب و کار خود را کسب کنید.

پشتیبانی دوره

پشتیبانی ما شامل موارد زیر است:

  • آموزش آنلاین: اغلب دوره های آموزشی ما به صورت آنلاین برگزار می شوند. بنابراین، شما می توانید در هر زمان و مکانی که می خواهید به آموزش ها دسترسی داشته باشید.
  • پشتیبانی فنی: اگر در استفاده از پلتفرم آموزشی ما مشکلی داشتید، می توانید از پشتیبانی فنی ما کمک بگیرید.
  • پشتیبانی آموزشی: اگر در طول دوره آموزشی سوال یا مشکلی داشتید، می توانید با اساتید یا مشاوران ما تماس بگیرید.

پشتیبانی آموزشی ما شامل موارد زیر است:

  • جلسات پرسش و پاسخ: در طول دوره آموزشی، جلسات پرسش و پاسخ برگزار می کنیم تا بتوانید سوالات خود را از اساتید بپرسید.
  • تکالیف و تمرینات: در طول دوره آموزشی، تکالیف و تمریناتی برای شما در نظر گرفته شده است. این تکالیف و تمرینات به شما کمک می کنند تا مطالب را بهتر یاد بگیرید و مهارت های خود را تقویت کنید.
  • بازخورد و مشاوره: پس از اتمام دوره آموزشی، بازخوردی از شما دریافت می کنیم تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف دوره را شناسایی کنیم. همچنین، در صورت نیاز، به شما مشاوره می دهیم تا بتوانید از دانش و مهارت های خود در کسب و کار خود به بهترین نحو استفاده کنید.

ما معتقدیم که پشتیبانی مناسب، می تواند به شما کمک کند تا بیشترین بهره را از دوره های آموزشی ما ببرید و به موفقیت در کسب و کار خود برسید.

درخواست مشاوره رایگان

سوال دارید؟ فرم زیر را تکمیل کنید تا با افتخار پاسخ بدهیم.

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

از چه طریق با شما در ارتباط باشیم؟*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سایر دوره ها

قیمت

قیمت اصلی 12,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 7,900,000 تومان است.

اشتراک گذاری
https://nimaad.com/?p=50982

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راه اندازی سیستم تلفنی ویپ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره نیماد

جهت تماس، فرم زیر را تکمیل بفرمایید.

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تماس با کارشناسان:     91012460-034