لوگو نیماد
جستجو
ورود / عضویت

چگونه بازاریابی ویدئویی را شروع کنیم؟

بازاریابی ویدئویی

این مطلب را به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

هر زمان که اپلیکیشن یا فناوری جدیدی منتشر می شود، بازاریابان در میان اولین کسانی هستند که آن را امتحان، شروع به ایجاد محتوای جدید با آن می کنند.

دلیل این امر این است که بازاریابان دائماً باید برای جلب توجه مخاطبان خود رقابت كنند و غالباً با ابتكاری ترین و جذاب ترین ابزار ممكن اینکار را انجام می‌دهند که در حال حاضر، این موضوع به معنای ایجاد محتوای ویدیویی است.

مجالی نیست! بازاریاب ها اگر می خواهند دامنه مشتریان خود را گسترش دهند و با طیف گسترده تری از مخاطبان در شبکه های اجتماعی ارتباط بگیرند، باید محتوای ویدیویی ایجاد کنند.

ویدئو مارکتینگ دیگر یک نوع بازاریابی در حال رشد نیست. امروزه مخاطبان می خواهند محتوای ویدئویی بیشتری ببینند و سایر بازاریابان و ناشران در پاسخ فیلم های بیشتری ایجاد می کنند. در گزارش 2017 هاب اسپات، تقریبا نیمی از بازاریابان گزارش دادند که در سال آینده در ایجاد ویدئوهای یوتیوب و فیسبوک سرمایه گذاری می کنند. و پیش بینی شده محتوای ویدئویی تا پایان امسال 69٪ از کل ترافیک اینترنت مصرف کننده را تشکیل می دهد.

آیا آماده هستید که به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود، ایجاد محتوای ویدیویی را شروع کنید؟ در اینجا ما به شما ایده هایی برای شروع ویدئو مارکتینگ ارائه می دهیم.

بازاریابی ویدئویی - چگونه بازاریابی ویدئویی را شروع کنیم؟ - نیماد

20 ایده بازاریابی ویدئویی برای امتحان کردن

بسیاری از بازاریابان می دانند که باید شروع به استفاده از ویدئو کنند، اما وقتی زمان انجام آن می‌رسد نمی دانند چه کنند. در اینجا چند ایده برای فیلم های رکورد شده و پخش زنده که کسب و کار شما می‌توانند از آنها استفاده کنند وجود دارد .

ویدیوی از پیش رکورد شده

سطح مبتدی

  • فیلم های کوتاه ” متشکرم” از تیمتان برای مشتریان جدید یا مشتریانی که توانسته اید بیشتر به آنها بفروشید یا به اصطلاح “upsell” کرده اید، ایجاد کنید.
  • از دموی محصول خود ویدئو تولید کنید.
  • از اجرای عملکردی از محصول خود، یک GIF متحرک ایجاد کنید.
  • از توصیفات 15 ثانیه ای مشتریان واقعی‌تان فیلم بگیرید.

سطح متوسط

  1. توصیفات مشتری و کاربرانتان را گسترده تر کنید.
  2. معرفی و نمایش محصول طولانی تری بسازید و فیلم های آموزشی به سبک تخته وایت برد ایجاد کنید.
  3. معرفی کوتاهی از شرکت، مأموریت و چشم اندازتان ایجاد کنید.

سطح پیشرفته

  1. نسخه ی نمایشی کامل محصول را ایجاد کنید.
  2. پست های وبلاگتان را به فیلم ها و خلاصه های کوتاه ویدئویی تبدیل کنید.
  3. از مصاحبه های طولانی با اعضای اصلی شرکت فیلم بگیرید.
  4. ارائه های زنده را که توسط اعضای شرکتتان انجام می شود ضبط کنید.
  5. برای هر کدام از دعوت به اقدام های خود (Call To Action) یک ویدئو ایجاد کنید. (یکی برای “با ما تماس بگیرید” ، دیگری برای “ثبت نام در یک دوره آزمایشی رایگان”،و یکی دیگر برای “به دوستان خود بگویید و اعتبار رایگان دریافت کنید” و غیره).

ایده های ویدئوی زنده

سطح مبتدی

  1. از لایو اینستاگرام برای پخش زنده از رویدادهای جالبی که صنعت که شما، مدیر یا مدیر عامل شرکتتان در آن شرکت می کنند استفاده کنید.
  2. از Google Hangouts یا Skype به عنوان راهی برای تشکر از مشتریان در یک موقعیت خاص (یک سال همکاری با یکدیگر و غیره) استفاده کنید.

سطح متوسط

  1. با پرسنل یا بازدیدکنندگانتان یک جلسه “پرسش و پاسخ” و یا بازی “از من بپرسید” برگزار کنید.
  2. مکالمه ای را با یک رهبر سختگیر یا یک اینلوئنسرمرتبط با مخاطبانتان، به صورت مستقیم پخش کنید.

پیشرفته

  1. با نمایندگان فروش خود یک نسخه ی دموی زنده را نشان دهید و یک پرسش و پاسخ باز داشته باشید.
  2. با پرسش و پاسخ باز از یک نمایش زنده فیلم بگیرید.
  3. “یک روز کاری در دفتر” را با یکی از مدیران اجرایی شرکت به ویدئو تبدیل کنید.

برای ایده های بیشتر در مورد نحوه ایجاد فیلم های جذاب ، الهام بخش و عملی ، این مقاله را از موسسه بازاریابی دیجیتال ببینید: 5 راز بازاریابی ویدئو فوق العاده موفق

چگونه می توان از فیلم در استراتژی بازاریابی خود استفاده کرد

بنابراین ، اکنون که موضوعات ساخت ویدئو و انگیزه لازم برای ایجاد محتوای ویدئویی را دارید. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که از ویدئوهای خود در کجا استفاده کنید.  در برخی موارد ، این پلت فرم کاملاً مشهود است. فیلم های زنده فیس بوک باید در فیس بوک به اشتراک گذاشته شوند. اما می توانید از مردم دعوت کنید تا از قبل در پخش زنده فیس بوک حاضر شوند.

در اینجا چند ایده برای استفاده از محتوای ویدیویی آورده شده است:

1) استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر.

بازاریاب ها داستان سرایان خوبی هستند، اما مشتریان گاهی اوقات می توانند موثرتر باشند. با نمایش  چگونگی استفاده از محصولات، محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند قانع کننده تر و قدرتمندتر از فیلم های سنتی بازاریابی باشد. مشتریان و دنبال کنندگانتان را با میزبانی مسابقات، هدایا و مشوق های دیگر تشویق به ایجاد محتوا برای خودتان کنید.

 از طرفداران بخواهید در مورد نحوه استفاده از محصولات شما و اینکه چرا برند شما را دوست دارند در رسانه های اجتماعی عکس یا فیلم یا به اشتراک بگذارند. این کار آنها به هر حال قانع کننده تر از تبلیغات سنتی است. محتوای تولید شده توسط کاربرانتان را می توانید در صفحات اول سایتتان، ایمیل های بازاریابی و سایز پلتفرم های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

2) داستان های مشتری را بگویید.

مشتریان راضی بهترین مدافعان شما هستند. از داستان رضایت مندی مشتریان برای الهام بخشیدن به محتوای ویدیویی‌تان استفاده کنید. مخاطبان با دیدن این ویدئوها از رضایت مشتریان دیگر از محصول مطلع شده و اینگونه اعتماد بیشتری کسب می کنید. می توانید محتوای مورد نظر را در ایمیل های بازاریابی و یا وبسایت خود به اشتراک بگذارید تا به مدافعانتان اجازه دهید تا به جای شما صحبت کنند.

3) جامعه آنلاین را به رویدادهای حضوری دعوت کنید.

بازاریابان هرچقدر هم تلاش کنند، باز هم به سادگی نمی توانند همه مخاطبان را دعوت کنند تا برای یک رویداد و گردهمایی حضوری و زنده به آنها بپیوندند. در این هنگام گزینه های پخش زنده در یوتیوب ، فیسبوک یا اینستاگرام فرصت های خوبی برای دعوت مخاطبان گسترده تری برای شرکت آنلاین در رویداد است. عملا لایو گذاشتن و سپس پست کردن آن در کانال های مختلف روشی برای خوشحال کردن مخاطبان و همچنین استفاده مجدد از مطالب شماست.

4) پشت صحنه را به اشتراک بگذارید.

رفتن به پشت صحنه رفتن راهی زیبا برای ارائه دیدگاهی بی نظیر از محصولات یا شخصیت برندتان به هواداران و مخاطبان وفادار است. می توانید این کار را به صورت لایو یا با گذاشتن پست موقت در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام یا اسنپ چت انجام دهید. یا می توانید یک ویدیو ایجاد کنید که در آن چیزی از پشت صحنه برند شما وجود دارد که مخاطبان ممکن است درباره آن اطلاعات زیادی نداشته باشند. از این محتوا می توانید برای ایجاد ارتباط با سرنخ و مشتریانی استفاده کنید که سعی در کسب اطلاعات بیشتر درباره برند شما دارند. 

5) طرز استفاده محصولات را برای مخاطبان خود توضیح دهید.

یک عکس هزار کلمه را بیان می کند ولی فیلم، فیلم بهترین پلت فرم برای توضیح کارکرد یک مفهوم یا تعریف اصطلاحی برای مخاطبان و کاربران شما است. ویدیوهایی از این دست بسیار مفید هستند و تا حد زیادی به افراد برای استفاده از محصول یا خدماتتان کمک می کنند. همچنین یادگیری از طریق آنها آسان است.

6) تشکر کنید

گفتن همین کلمه “متشکرم” به سادگی بسیار سودمند است و چه بهتر اگر محتوایی ویدئویی جذابی را هم به همراه داشته باشد. در ویدئوی کوتاه از مشتری به طور شخصی تشکر کنید به طوری که مشتری احساس خاص بودن کند، پاسخ بدهد و این ویدئو به عنوان یک تبلیغ کوچک عمل کند.

منبع : HubSpot

به این مطلب امتیاز بدهید:

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره نیماد

جهت تماس، فرم زیر را تکمیل بفرمایید.

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تماس با کارشناسان:     91012460-034