لوگو نیماد
جستجو
ورود / عضویت

۳ تصور اشتباه درباره سیستم سازی

این مطلب را به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

در ذهن صاحبان کسب و کار تصورات غلطی درباره سیستم سازی وجود دارد. تصوراتی که سیستم سازی را به کنترل همه جانبه، از بین بردن تفاوت های فردی، خلاقیت و تکثر در محیط کار تقلیل می دهد اما این همه‌ی حقیقت درباره سیستم سازی کسب و کار نیست.

در مقاله های قبلی درباره سیستم سازی و تکنیک های آن با شما صحبت کرده ایم، در این مقاله می خواهیم نکاتی را درباره ارتباط تصورات اشتباه مرتبط با سیستم سازی با شما درمیان بگذاریم.

سیستم سازی خلاقیت را می کشد.

کلمه سیستم‌سازی می‌تواند تصوراتی از خط مونتاژ یا روبات‌ها برای ما بسازد. تصوراتی که با روح کسب و کار های خودشکوفا و در حال رشد در تضاد است.

اما اگر سیستم‌سازی باعث می‌شود هنری فورد از یک مهندس به شخصیتی الهام بخش تبدیل شود، ارزش امتحان کردن را دارد.

بیایید نگاهی به موفق ترین مدیران کسب و کار در جهان بیاندازیم. مارک زاکربرگ و استیو جابز  به خاطر خودکار کردن کمد لباس خود مشهور هستند.

زاکربرگ به‌جای صرف انرژی خلاقانه برای لباس‌هایش، “در حال صرفه‌جویی در نیروی مغزش برای کشف راه‌های جدید برای اتصال جهان است.”

او تاکید می کند که انجام مشقت بار کارهای تکراری فقط زمان را تلف نمی کند، بلکه می تواند یک نیروی خلاق و توانمند را به اندازه یک کارمند ساده محدود کند.

در واقع سیستم سازی بخش های روتین و کسل کننده کسب‌و‌کارِ شما را شناسایی می کند و الگویی مطمئن و مستند برای انجام آن ها پیشنهاد می دهد و در همان لحظه وقت و ظرفیت ذهن شما برای ایده‌پردازی و خلاقیت آزادتر می‌شود.

- ۳ تصور اشتباه درباره سیستم سازی - نیماد

سیستم سازی نیروی‌‌انسانی را محدود می کند.

کارمندان کسب و کارهای نو معمولا جسور و خلاق هستند. دو ویژگی اخلاقی که به نظر می رسد بیشترین مشکل را با انجام رویه پایدار و ثابت داشته باشند. باور عمومی و غلطی درباره سیستم سازی وجود دارد که می گوید” سیستم سازی کسب و کار نیرو را محدود می کند.”

واقعیت این است که چک لیست ها و رویه های ثابت مسائل پیش پا افتاده را از سر راه خود حذف می کند، روتین هایی که مغز کارمندان نباید خود را با آنها مشغول کند، عملیاتی می کند.

 به زبانی دیگر سیستم سازی شما را محدود نمی کند بلکه شما را بر روی مسائل مهمتر متمرکز می کند.

سیستم سازی انعطاف کسب و کار را کاهش می دهد.

- ۳ تصور اشتباه درباره سیستم سازی - نیماد

یکی از مهم ترین ویژگی های کسب‌و‌کارهای نو، انعطاف پذیری بالا است. همین ویژگی است که آن ها برای حضور در بازار‌های پر‌ رقابت آماده می‌کند. بسیاری از مردم گمان می‌کنند سیستم‌سازی با این ویژگی سر ستیز دارد اما این طور نیست. سیستم‌سازی مانند یک سمباده پیچیدگی‌های کسب و کار شما را صیقل می‌دهد و تصویری واضح و روشن از آن چه باید هر روز و یا هر بار انجام شود به کارمندان و مشتریان ارائه می‌دهد.

 پیروی از یک فرآیند محکم و کارآمد به سادگی زمان و انرژی کمتری نسبت به اصطکاک و ابهام می‌گیرد.

تمامی این ها یک پارادوکس ارزشمند است:

برای فعال کردن خلاقیت تیم خود، سیستم سازی کنید.

-برای آزادی بخشیدن و دادن ابتکار عمل بر روی وظایفشان متمرکز کنید.

-برای انعطاف پذیرتر شدن، ساده کنید

 هنگامیکه قدرت مغز تیم شما آزاد شد، می توانند در وهله اول بر روی استفاده از استعدادهایی که آنها را برای آنها استخدام کرده اید تمرکز کنید و معجزه سیستم‌سازی را ببینید.

به این مطلب امتیاز بدهید:

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره نیماد

جهت تماس، فرم زیر را تکمیل بفرمایید.

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تماس با کارشناسان:     91012460-034